Ara
que ja hem acabat el primer semestre i que s'apropen els primers
exàmens, és el moment de la reflexió final.
Aquest
moment que quan vam començar pareixia quedar tan lluny ha arribat i
estic totalment sorpresa amb el que ha canviat la meva concepció
sobre l'educació des del primer dia de classe fins a avui, sobretot
pel que ja vaig dir a l'entrada de presentació
de l'eportafoli de que la meva
preferència era el grau d'educació infantil. Però he de confessar
que, arribats a aquest punt, estic molt satisfeta (cada dia més)
d'haver començat el grau d'educació primària.
Havent-me
format amb un model d'escola tradicional, en un principi, el que jo
m'esperava era una preparació per a aquest model educatiu. Però dia
a dia (sobretot les primeres setmanes) aquesta idea inicial que tenia
en ment va anar desapareixent.
I,
el primer canvi en el meu cap va arribar el primer dia de classe de
Bases Didàctiques, quan vam comprovar que ara el que realment
interessa ara és l'alumne en tots els aspectes del procés
d'ensenyament-aprenentatge, tal i com ha de ser. Doncs, és ell el vertader protagonista del seu aprenentatge, motiu pel qual la seva
opinió i les seves sensacions s'han de tenir presents en tot moment,
de la mateixa manera que els seus coneixements previs a l'hora
d'explicar nous continguts.
Així
doncs, la meva primera conclusió va ser que el model d'escola
constructivista és el que més m'agradava i el que vull posar en
pràctica jo quan sigui mestra.
Però
per a poder complir això que em vaig proposar, primer havia de saber
moltes coses sobre aquest nou model d'escola.
I,
tot això és el que hem anat veient successivament a les classes de
Bases.
![]() |
Imatge de educ@conTIC |
En
les sessions següents ens vam centrar en aspectes com els 10 principis psicopedagògics d'Arnau i Zabala, que expliquen a
la seva obra 11 ideas clave. Cómo aprender y enseñar
competencias. Aquests principis
són els que justifiquen el canvi de concepció de l'educació i el
fet que l'alumne es converteixi en el vertader protagonista del
procés d'ensenyament-aprenentatge.
També
vam dedicar unes sessions al currículum,
que amb l'escola constructivista és la base dels continguts que
s'han d'explicar als alumnes, ja que el llibre de text és un
complement que desapareix.
![]() |
Imatge de educ@conTIC |
Artefacte propi
Així doncs, gràcies a tot això que hem tractat durant aquests mesos, la meva concepció sobre com ha de ser l'educació ha canviat completament, com ja he dit abans, i la meva motivació per continuar estudiant aquest grau ha augmentat, sobretot des del moment en què vam començar a realitzar la programació de la unitat didàctica, ja que aquesta activitat m'ha servit per veure com serà realment la meva feina, i realment m'ha agradat moltíssim!
A més a més, no podria acabar
aquesta entrada final sense parlar del PLE (Entorn Personal
d'Aprenentatge). Aquestes sigles són les que es refereixen a
l'entorn en què es mou una persona per tal d'assolir un aprenentatge
significatiu. I, per tant, jo he realitzat un prezi que adjunt a
continuació en el qual apareix el meu PLE d'aquests mesos.
http://prezi.com/1mus4mdrqr5n/el-meu-ple/#
(Per motius tècnics no puc inserir el prezi perquè es vegi aquí directament, així que deix l'enllaç)
http://prezi.com/1mus4mdrqr5n/el-meu-ple/#
(Per motius tècnics no puc inserir el prezi perquè es vegi aquí directament, així que deix l'enllaç)
No hay comentarios:
Publicar un comentario